فناوری اطلاعات و رایانه
پروژه های کلاسی -  
قالب وبلاگ
چت باکس


لینک های مفید1

 

 

سرانجام نسخه نهایی فایرفاکس ۴ از راه رسیده و آماده دانلود است. فایرفاکس طرفداران زیادی دارد که مدت طولانی در انتظار از راه رسیدن نسخه جدید اش بودند. حالا که نسخه جدید منتشر شده زمان اش رسیده تا ببینیم چه امکاناتی به این مرورگر محبوب اضافه شده است. اینجا می توانید با امکانات جدید و مهم فایرفاکس از نگاه آقای Johnathan Nightingale مدیر بخش توسعه فایرفاکس در شرکت موزیلا آشنا شوید.


ادامه مطلب
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:57 ] [ ناهید رکوعی ]

آیا شما از ویندوز سون (یا ویستا) استفاده می کنید؟!

آیا هارد اکسترنال دارید؟!

آیا بعد از safe to remove کردن همچنان هاردتان روشن می ماند؟!

آیا بعد از کشیدن هارد دیسک روشن از یو اس بی عذاب وجدان پیدا می کنید؟!!!

راه حل شما در ادامه ی مطلب است!


ادامه مطلب
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:51 ] [ ناهید رکوعی ]

همواره موتورهای جستجو بر اساس متن تایپ شده توسط کاربر، به جستجوی تصاویر میپرداخته اند. از دو روز پیش اما موتور جستجوگر گوگل قابلیت جدید و شگفت انگیزی را ارائه کرده است که کاربر را قادر میسازد تا به شکل معکوس به جستجوی تصاویر بپردازد. یعنی به جای تایپ کردن، میتوان از یک عکس برای شروع جستجو استفاده کرد. گوگل حالا به کاربر اجازه میدهد که تصویری را آپلود کند و ببیند آن تصویر در چه سایتهایی وجود دارد یا اساسا آن عکس مربوط به چه شخص، محل، چیز (شیئی یا حیوان) یا اثر هنری است! با این قابلیت جدید کاربر میتواند به سرنخ هایی در مورد عکسی که در اختیار دارد پرداخته و اطلاعات بیشتری را در مورد آن عکس بدست آورد. همچنین این قابلیت جدید امکان یافتن منبع اصلی تصاویر ویرایش شده یا بریده شده را در نت فراهم می آورد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:45 ] [ ناهید رکوعی ]
 valeo باز هم سورپرایزی فوق العلاده برای کاربران آیفون فراهم کرد.همانطور که می دانید آیفون از هر جهت گوشی فوق العاده ای می باشد اما مطمئنا به تکنولوژی جدید مبنی بر فناوری پارک آسان و سریع گوشی آیفون هرگز فکر نکرده بودید.

شرکت آیفون با برنامه ای فوق العاده به کاربرانش کمک می کند تا جای پارک های خالی نزدیک به خود را پیدا کنند و ماشین خود را به راحتی پارک کنند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:43 ] [ ناهید رکوعی ]

نشانه های مختلفی که به منظور دادن دستورهای متفاوت به رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرند را امروزه می توان در هر جا، بر روی لباسها، در داخل خودروهای اتوماتیک و بسیاری از ابزارها و کاربردهای دیگر مشاهده کرد.

تاریخچه علائم کامپیوتری

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:34 ] [ ناهید رکوعی ]

هنگامی که یک تبلت جدید معرفی شده و در یکی از نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند CES رونمایی می‌شود، همه اهالی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و علاقه‌مندان به ابزارك‌هاي قرن بیست و یکم، در انتظار شنیدن نام‌هایی مانند اپل، مایکروسافت، ايسوس، موتورولا، بلک‌بری و بسیاری دیگر از بزرگان این عرصه بوده و در تیتر اخبار به دنبال همین اسامی می‌گردند. اما به گفته توماس ال. فریدمن در کتاب «جهان مسطح است»1، دیگر حد و مرزی برای جهان وجود ندارد و هر کس در هر جای دنیا می‌تواند به‌غایت تأثیرگذار باشد. نکته‌ای که با پیوستن یک شرکت هندی با نام Notion Ink به جمع سازندگان تبلت و عرضه نخستين محصول ساخت كشور هفتادو دو ملت با نام جالب Adam  در ابعاد جهانی، به خوبی به اثبات رسیده است.تبلت Adam که بیشتر با نام کامل Notion Ink Adam  از آن یاد می‌شود، نخستين‌بار در دسامبر سال 2009 معرفی و تصویری جذاب از آن در سطح شبکه جهانی وب منتشر شد (شكل 1). تصویری که کمترین شباهتی به نخستين نمونه آزمایشگاهی از آن که در CES سال 2010 معرفي شد، نداشت و از نظر ظاهری بسیار شبیه سایر محصولات عرضه شده در همان نمایشگاه بود (شكل 2). اما سرانجام این تبلت نه چندان زیبا، با ویژگی‌های فنی منحصربه‌فرد، در ژانویه سال 2011 راه خود را به بازارهای جهانی باز کرد تا از این پس، هند معنایی بیشتر از فیلم‌های بالیوود داشته باشد. در ادامه به بررسی مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این محصول خواهیم پرداخت.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:20 ] [ ناهید رکوعی ]

همان‌طور که می‌دانید، در دفترچه‌های راهنمای همراه لپ‌تاپ، معمولا چگونگی استفاده‌ی بهینه از باتری، نحوه‌ی افزایش طول عمر و مدت استفاده از آن، توسط سازنده‌ی دستگاه درج شده است. اما این دستورالعمل‌ها یا خیلی کلی نوشته شده یا بسیار پیچیده و مبهم‌اند. بنابراین لازم است نکته‌هایی مهم و اساسی درباره‌ی شیوه‌های صحیح استفاده از باتری‌ها و هم‌چنین افزایش طول عمر آن‌ها، در ...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:13 ] [ ناهید رکوعی ]

Duqu چیست؟
یک ویروس جدید است که فقط مراکز و موسسات خاصی را در اروپا، آفریقا و خاورمیانه مورد هدف قرار می‎دهد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:30 ] [ ناهید رکوعی ]

پروفسور شینگرو نایتو در دانشگاه اوزاکای ژاپن با استفاده از 50 عدد ژنراتور تولید موج در یک تانکر آب با قطر 1.6 متر و عمق 30 سانتیمتر با استفاده از محاسبات توابع بسل که حتماً! آنها را از دوره دانشگاه و دبیرستان به خاطر دارید ، با محاسبه تداخل امواج حروف و اشکال ثابتی را بر آب ایجاد کرده است
زمان لازم برای ایجاد هر شکل هم تنها 3 ثانیه است و بعد از اين زمان ، شکل تشکیل شده کاملاً پایدار و ثابت خواهد ماند.

 

[ پنج شنبه 19 آبان 1385برچسب:, ] [ 22:26 ] [ ناهید رکوعی ]

1- از منوی Start وارد Control Panel شوید.
2-
سپس وارد Network Connections شوید.
3-
کانکشنی که با آن به اینترنت وصل میشوید را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید ، سپس Properties را برگزنید.
4-
در پنجره باز شده به تب Advanced بروید.
5-
از قسمت پایین ، دکمه Settings را برگزنید.
6-
در پنجره جدید باز شده دکمه Edit را بزنید.
7-
باز هم در پنجره جدید ، در کادر خالی عبارت Call Waiting را وارد نمایید.
8-
در پایان تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.
اکنون در صورتی که در اینترنت باشید و کسی با شما تماس بگیرد ، با پیام Call wating now active روبرو خواهید شد.
لازم به ذکر است که باید برای بهره گیری از این سرویس ، مودم شما از Voice پشتیبانی کند و اینکه سیستم های مخابراتی برخی از مناطق امکان این کار را ندارند. همان طور که ذکر شد خط شما نیز باید قابلیت پشت خطی داشته باشد.

[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:3 ] [ ناهید رکوعی ]

 

خوب همان طور که میدانید اولین مرحله نفوذ به یک شبکه, شناسایی شبکه مورد نظر میباشد. شما صحنه یک جنگ را تصور کنید چطور میتوان بدون اگاهی از موقعیت جغرافیای , میزان قدرت دشمن- تعداد نفرات و تجهیزات و...... همین طور کور کورانه به سمت دشمن حمله کرد . مشخص است این حمله موفق نمیباشد . حمله به شبکه هم به مانند صحنه جنگ میباشد


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:56 ] [ ناهید رکوعی ]

1.هند کشف کرد که هیچ کس نمیتواند فولدری به نام CON را درهیچ قسمتی از کامپیوتر ایجاد کند. این چیزی خیلی عجیب... و باور نکردنی است.درمایکروسافت ، کل تیم نمی توانند پاسخ چنین اتفاقی را بدهند!!همین حالا امتحان کنید، فولدری به نام CON را نمیتوانید ذخیره کنید.

2.یک فایل txt یا notepad خالی باز کنید (روی Desktop کلیک راست کنید و
 text document را انتخاب کنید )،سپس متن Bush hid the facts را تایپ کرده و آنرا ذخیره کنید.پنجره را بسته و دوباره باز کنید.شکلی عجیب خواهید دید!!
3.موضوعی جالب و باور نکردنی که توسط برزیلیها کشف شد.
مایکروسافت ورد را باز کرده و عبارت 
(rand (200, 99= را تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید و سپس مشاهده کنید!

 

[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:46 ] [ ناهید رکوعی ]
 
 

فناوری اطلاعات عبارتست از کاربرد رایانه‌ها و دیگر فناوری‌ها برای کار با اطلاعات. در اینجا هر گونه فناوری اعم از هر گونه وسیله یا تکنیک مد نظر است. عموماً در فناوری اطلاعات به اشتباه، کار با اطلاعات تنها از طریق فناوری‌های رایانه و ارتباطات و محصولات مرتبط مد نظر قرار گرفته است.

باید توجه داشت که واژه فناوری عبارتست از مطالعه چگونگی استفاده از ساخته‌های بشری در دستیابی به اهداف و مقاصدی مانند ارائه محصولات و خدمات؛ این واژه تنها به خود مصنوعات بشری اشاره نمی‌کند.

IT اصطلاحاتی است كه همه فرم های مختلفی را كه برای ایجاد ، ذخیره ، تبادل و استفاده از اطلاعات در فرمهای مختلف ( اطلاعات تجاری ، مكالمه ، تصاویر ساكن ، سینما ، نمایش های چند رسانه ای و فرم های دیگری شاید هنوز به فكر خطور نمی كند.)این تكنولوژی اغلب انقلاب اطلاعات نامیده می شود.

[ پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:تعريف فناوري اطلاعات , ] [ 15:19 ] [ ناهید رکوعی ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ خود خوش آمديد. اين بلاگ صرفا جهت مطالب و مقالات درسهاي ارائه شده درباره فناوري اطلاعات و رايانه ميباشد. انشاا.. بتواند مورد استفاده دوستان قرار گيرد.
لینک های مفید 2
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 100
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 26529
تعداد مطالب : 46
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1


Alternative content