فناوری اطلاعات و رایانه
پروژه های کلاسی -  
قالب وبلاگ
چت باکس


لینک های مفید1

 استاد زبان فرانسه در مورد مذکر یا مونث بودن اسمها توضیح میداد که پرسید :
کامپیوتر مذکر است یا مونث؟


ادامه مطلب
[ جمعه 27 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:26 ] [ ناهید رکوعی ]

نمایشگاه کالای الکترونیکی مصرفی ، سی.ای.اس 2011 در لاس وگاس افتتاح شد و مایکروسافت پس از 4 سال، توانست با سخت افزار جدید خود، نسخه جدید رایانه میزی خود، سِرفِس، جلب توجه کند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی.نت، در سال 2007/ 1386 که فناوری لمسی هنوز نخستین مراحل توسعه را طی می کرد، مایکروسافت رایانه ای تمام لمسی را به نام سرفس (به معنی سطح) عرضه کرد که ظاهری شبیه به میز داشت، اما این میز- رایانه به دلیل بالا بودن قیمت نتوانست کاربران عادی را به سوی خود جلب کند و تنها مورد توجه کاربران شرکتی قرار گرفت.

مایکروسافت سرفس2


ادامه مطلب
[ جمعه 27 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:20 ] [ ناهید رکوعی ]

تست بسیار جالب : این بازی بطرز شگفت آوری دقیق خواهد بود

هیچ کلکی در کارنیست! این بازی بطرز شگفت آوری دقیق خواهد بود! البته بشرطی که تقلب نکنید!فقط به دستور العمل عمل نماید و تقلب نکنید، در غیر اینصورت نتیجه درست از آب در نخواهد آمد و بعد آرزو خواهید کرد که ایکاش تقلب نمی کردید!این بازی نتیجهای شاید خنده دار و در عین حال…

شگفت انگیزی خواهد داشت!


ادامه مطلب
[ جمعه 27 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:38 ] [ ناهید رکوعی ]

حکایتی از عشق واقعی

 

زن می خواست از بیمارستان مرخص شود و شوهرش می خواست او همان جا بماند.


ادامه مطلب
[ جمعه 27 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:28 ] [ ناهید رکوعی ]

 

 

لیست کامل پسوندهای دامنه کشورهای جهان

 

لیست کامل پسوندهای دامنه کشورهای جهان




ادامه مطلب
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:46 ] [ ناهید رکوعی ]

شاید جالب باشه بدونید یکی از حرفه ای ترین و هوشمندانه ترین کاری که یک هکر میتونه بکنه جستجو و سرچ کردنه اگر در نظر بگیریم هکر ها قدرتمند ترین افراد در شبکه هستند میتونیم بگیم اولین و قدرتمند ترین کاری که قدرتمند ترین اشخاص در شبکه انجام میدهند سرچ و جستجوستالبته هکر ها دسته بندی های مختلفی دارند و همشون بد نیستند و این تفکر غلطی است که اکثر افراد دارند و هک و هکر واسشون مساویه با بدی و خرابکاری ، باید بهتون بگم که اگر هکر ها نبودند تکنولوژی به این سرعت پیشرفت نمیکرد ( توضیح تاریخچه هکری بماند در وقت خودش ) و اما غرض از این مطلب آشنایی بیشتر با یکی از هیجان انگیز ترین مباحث هک و امنیت با نام گوگل هکینک یا روشهای هوشمندانه سرچ در گوگل است ، گوگل هکینگ باعث میشه در شبکه تبدیل به فردی قدرتمند بشیم که خواهیم توانست تمام نیازهایمان را با یک سایت سبک و سریع به نام گوگل برطرف کنیمالبته مبحث گوگل هکینک در زمینه هک و امنیت مبحثی است طولانی و مفصل که چندین کتاب در موردش نوشته شده و تمام مباحث اون به درد افراد عادی نمیخوره و یادگرفتنش برای اهداف معمولی ( غیر از نفوذ ) لازم نیست هرچند در تمام مباحث گوگل هکینگ حتی برای نفوذ در نهایت بر روی هوشمندانه ترین روش های جستجو بوسیله عملگر هایی که اینجا معرفی خواهیم کرد میپردازند و نه چیزی بیشتر در این مقاله ابتدا به شکل خلاصه گوگل را معرفی میکنیم سپس به معرفی 9 تکنیک پایه جستجو میپردازیم و پی از آن 15 عملگر پیشرفته گوگل را به همراه مثال شرح خواهیم داد


ادامه مطلب
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:1 ] [ ناهید رکوعی ]

 

 

سرانجام نسخه نهایی فایرفاکس ۴ از راه رسیده و آماده دانلود است. فایرفاکس طرفداران زیادی دارد که مدت طولانی در انتظار از راه رسیدن نسخه جدید اش بودند. حالا که نسخه جدید منتشر شده زمان اش رسیده تا ببینیم چه امکاناتی به این مرورگر محبوب اضافه شده است. اینجا می توانید با امکانات جدید و مهم فایرفاکس از نگاه آقای Johnathan Nightingale مدیر بخش توسعه فایرفاکس در شرکت موزیلا آشنا شوید.


ادامه مطلب
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:57 ] [ ناهید رکوعی ]

آیا شما از ویندوز سون (یا ویستا) استفاده می کنید؟!

آیا هارد اکسترنال دارید؟!

آیا بعد از safe to remove کردن همچنان هاردتان روشن می ماند؟!

آیا بعد از کشیدن هارد دیسک روشن از یو اس بی عذاب وجدان پیدا می کنید؟!!!

راه حل شما در ادامه ی مطلب است!


ادامه مطلب
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:51 ] [ ناهید رکوعی ]

hمروزه اهمیت و جایگاه موتورهای جستجو برای همه کاربران اینترنت واضح است. اغلب افراد برای پیدا کردن مطالب جدید، خدمات، سرویسها و به طور کلی برای یافتن محتوا در اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند. براساس آمارها امروزه اکثر کاربران جدید سایتها از طریق موتورهای جستجو وارد آنها می شوند و سایتهای جدید را پیدا می کنند. به اعتقاد بسیاری، بالا بودن رتبه یک سایت در موتورهای جستجو همان معروف بودن یک سایت در اینترنت است. به مجموعه اقداماتی که برای بهینه سازی و افزایش رتبه در موتورهای جستجو انجام می شود به اصطلاح "بهینه سازی برای موتورهای جستجو" یا همان (Search Engine Optimization, SEO) گفته می شود.
احتمالا شما هم یکی از افرادی هستید که به اهمیت بالای رتبه سایت در موتورهای جستجو واقف شده اید و برای رسیدن به این مقصود به جستجوی عبارتهایی مثل "افزایش رتبه در موتورهای جستجو"، "بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر"، "بالا بردن رنک یا پیج رنک pagerank سایت در گوگل" پرداخته و به خیل مطالب عمدتا تکراری رسیده اید.
به شما تبریک می گویم، زیرا دیگر نیازی نیست تا همه آن مطالب را مطالعه کنید. در اینجا بهترین و اصولی ترین روشهایی که همه سایتهای درجه یک و موفق اینترنتی از آن استفاده می کنند گردآوری شده است و به شما این اطمینان را می دهم که با مطالعه و رعایت موارد نوشته شده در این مقاله رتبه سایت شما به شدت افزایش پیدا کرده و در صفحه نتایج جستجو رتبه های اول را کسب کنید.


ادامه مطلب
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:0 ] [ ناهید رکوعی ]

همواره موتورهای جستجو بر اساس متن تایپ شده توسط کاربر، به جستجوی تصاویر میپرداخته اند. از دو روز پیش اما موتور جستجوگر گوگل قابلیت جدید و شگفت انگیزی را ارائه کرده است که کاربر را قادر میسازد تا به شکل معکوس به جستجوی تصاویر بپردازد. یعنی به جای تایپ کردن، میتوان از یک عکس برای شروع جستجو استفاده کرد. گوگل حالا به کاربر اجازه میدهد که تصویری را آپلود کند و ببیند آن تصویر در چه سایتهایی وجود دارد یا اساسا آن عکس مربوط به چه شخص، محل، چیز (شیئی یا حیوان) یا اثر هنری است! با این قابلیت جدید کاربر میتواند به سرنخ هایی در مورد عکسی که در اختیار دارد پرداخته و اطلاعات بیشتری را در مورد آن عکس بدست آورد. همچنین این قابلیت جدید امکان یافتن منبع اصلی تصاویر ویرایش شده یا بریده شده را در نت فراهم می آورد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:45 ] [ ناهید رکوعی ]
 valeo باز هم سورپرایزی فوق العلاده برای کاربران آیفون فراهم کرد.همانطور که می دانید آیفون از هر جهت گوشی فوق العاده ای می باشد اما مطمئنا به تکنولوژی جدید مبنی بر فناوری پارک آسان و سریع گوشی آیفون هرگز فکر نکرده بودید.

شرکت آیفون با برنامه ای فوق العاده به کاربرانش کمک می کند تا جای پارک های خالی نزدیک به خود را پیدا کنند و ماشین خود را به راحتی پارک کنند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:43 ] [ ناهید رکوعی ]

نشانه های مختلفی که به منظور دادن دستورهای متفاوت به رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرند را امروزه می توان در هر جا، بر روی لباسها، در داخل خودروهای اتوماتیک و بسیاری از ابزارها و کاربردهای دیگر مشاهده کرد.

تاریخچه علائم کامپیوتری

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:34 ] [ ناهید رکوعی ]

گر سابقه ی صنعت و چگونگی رشد آن در كشورهای جنوب شرقی آسیا را مورد مطالعه قرار دهیم به این مطلب خواهیم رسید كه در كمتر مواردی این كشورها دارای ابداعات فن آوری بوده اند و تقریبا در تمامی موارد، كشورهای غربی (‌آمریكا و اروپا) پیشرو بوده اند. پس چه عاملی باعث این رشد شگفت آور و فنی در كشورهای خاور دور گردیده است؟

در این نوشتار به یكی از راهكارهای این كشورها در رسیدن به این سطح از دانش فنی می پردازیم:

در صورتی كه به طور خاص كشور ژاپن را زیر نظر بگیریم، خواهیم دید كه تقریبا تمامی مردم دنیا از نظر كیفیت، محصولات آنها را تحسین می كنند ولی به آنها ایراد می گیرند كه ژاپنی ها از طریق كپی برداری از روی محصولات دیگران به این موفقیت دست یافته اند.

( لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید ... با تشکر)


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:31 ] [ ناهید رکوعی ]

هنگامی که یک تبلت جدید معرفی شده و در یکی از نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند CES رونمایی می‌شود، همه اهالی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و علاقه‌مندان به ابزارك‌هاي قرن بیست و یکم، در انتظار شنیدن نام‌هایی مانند اپل، مایکروسافت، ايسوس، موتورولا، بلک‌بری و بسیاری دیگر از بزرگان این عرصه بوده و در تیتر اخبار به دنبال همین اسامی می‌گردند. اما به گفته توماس ال. فریدمن در کتاب «جهان مسطح است»1، دیگر حد و مرزی برای جهان وجود ندارد و هر کس در هر جای دنیا می‌تواند به‌غایت تأثیرگذار باشد. نکته‌ای که با پیوستن یک شرکت هندی با نام Notion Ink به جمع سازندگان تبلت و عرضه نخستين محصول ساخت كشور هفتادو دو ملت با نام جالب Adam  در ابعاد جهانی، به خوبی به اثبات رسیده است.تبلت Adam که بیشتر با نام کامل Notion Ink Adam  از آن یاد می‌شود، نخستين‌بار در دسامبر سال 2009 معرفی و تصویری جذاب از آن در سطح شبکه جهانی وب منتشر شد (شكل 1). تصویری که کمترین شباهتی به نخستين نمونه آزمایشگاهی از آن که در CES سال 2010 معرفي شد، نداشت و از نظر ظاهری بسیار شبیه سایر محصولات عرضه شده در همان نمایشگاه بود (شكل 2). اما سرانجام این تبلت نه چندان زیبا، با ویژگی‌های فنی منحصربه‌فرد، در ژانویه سال 2011 راه خود را به بازارهای جهانی باز کرد تا از این پس، هند معنایی بیشتر از فیلم‌های بالیوود داشته باشد. در ادامه به بررسی مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این محصول خواهیم پرداخت.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:20 ] [ ناهید رکوعی ]

همان‌طور که می‌دانید، در دفترچه‌های راهنمای همراه لپ‌تاپ، معمولا چگونگی استفاده‌ی بهینه از باتری، نحوه‌ی افزایش طول عمر و مدت استفاده از آن، توسط سازنده‌ی دستگاه درج شده است. اما این دستورالعمل‌ها یا خیلی کلی نوشته شده یا بسیار پیچیده و مبهم‌اند. بنابراین لازم است نکته‌هایی مهم و اساسی درباره‌ی شیوه‌های صحیح استفاده از باتری‌ها و هم‌چنین افزایش طول عمر آن‌ها، در ...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:13 ] [ ناهید رکوعی ]

Duqu چیست؟
یک ویروس جدید است که فقط مراکز و موسسات خاصی را در اروپا، آفریقا و خاورمیانه مورد هدف قرار می‎دهد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:30 ] [ ناهید رکوعی ]

داستانی که در زیر نقل می شود یک داستان کاملا واقعی است که در ژاپن اتفاق افتاده است :
شخصی مشغول تخریب دیوار قدیمی خانه اش بود تا آن را نوسازی کند. (توضیح اینکه منازل ژاپنی بنابر شرایط محیطی دارای فضایی خالی بین دیوار های چوبی هستند.) این شخص در حین خراب کردن دیوار در بین آن مارمولکی را دید که میخی از بیرون به پیش فرو رفته بود .

دلش سوخت و یک لحظه کنجکاو شد . وقتی میخ را بررسی کرد خیلی تعجب کرد ! این میخ چهار سال پیش ، هنگام ساختن خانه کوبیده شده بود !
اما براستی چه اتفاقی افتاده بود ؟ که در یک قسمت تاریک آنهم بدون کوچکترین حرکت ، یک مارمولک توانسته بمدت چهار سال در چنین موقعیتی زنده مانده ! چنین چیزی امکان ندارد و غیر قابل تصور است . متحیر از این مساله کارش را تعطیل و مارمولک را مشاهده کرد. در این مدت چکار می کرده ؟ چگونه و چی می خورده ؟ همانطور که به مارمولک نگاه می کرد یک دفعه مارمولکی دیگر ، با غذایی در دهانش ظاهر شد !

مرد شدیدا منقلب شد ! چهار سال مراقبت . واقعا که چه عشق قشنگی ! یک موجود کوچک با عشقی بزرگ ! عشقی که برای زیستن و ادامه ی حیات ، حتی در مقابله با مرگ همنوعش او را دچار هیچگونه کوتاهی نکرده بود !

اگه موجودی به این کوچکی بتونه عشقی به این بزرگی داشته باشه پس تصور کنید ما تا چه حد می توانیم عاشق همدیگه باشیم و شاید هم باید پایبندی را از این موجود درس بگیریم ، البته اگر سعی کنیم خیلی بهتر از اینها می توانیم چرا که باید به خود آییم و بخواهیم و بدانیم ، ‏که انسان باشیم ....


[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:22 ] [ ناهید رکوعی ]

يك شركت بزرگ قصد استخدام تنها يك نفر راداشت. بدين منظور آزموني برگزار كرد كه تنها يك پرسش داشت. پرسش اين بود :

شما در يك شب طوفاني سرد در حال رانندگي از خياباني هستيد. از جلوي يك ايستگاه اتوبوس در حال عبور كردن هستيد. سه نفر داخل ايستگاه منتظر اتوبوس هستند. يك پيرزن كه بسیار بیمار و در حال مرگ است. يك پزشك كه قبلاً جان شما را نجات داده است. يك خانم/آقا كه در روياهايتان خيال ازدواج با او راداريد. شما مي‌توانيد تنها يكي از اين سه نفر را براي سوار نمودن بر گزينيد! كداميك را انتخاب خواهيد كرد؟ دليل خود را به طور كامل شرح دهيد:

پيش از اينكه ادامه حكايت را بخوانيد شما نيز كمي فكر كنيد ....



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:14 ] [ ناهید رکوعی ]

1- از منوی Start وارد Control Panel شوید.
2-
سپس وارد Network Connections شوید.
3-
کانکشنی که با آن به اینترنت وصل میشوید را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید ، سپس Properties را برگزنید.
4-
در پنجره باز شده به تب Advanced بروید.
5-
از قسمت پایین ، دکمه Settings را برگزنید.
6-
در پنجره جدید باز شده دکمه Edit را بزنید.
7-
باز هم در پنجره جدید ، در کادر خالی عبارت Call Waiting را وارد نمایید.
8-
در پایان تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.
اکنون در صورتی که در اینترنت باشید و کسی با شما تماس بگیرد ، با پیام Call wating now active روبرو خواهید شد.
لازم به ذکر است که باید برای بهره گیری از این سرویس ، مودم شما از Voice پشتیبانی کند و اینکه سیستم های مخابراتی برخی از مناطق امکان این کار را ندارند. همان طور که ذکر شد خط شما نیز باید قابلیت پشت خطی داشته باشد.

[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:3 ] [ ناهید رکوعی ]

 

خوب همان طور که میدانید اولین مرحله نفوذ به یک شبکه, شناسایی شبکه مورد نظر میباشد. شما صحنه یک جنگ را تصور کنید چطور میتوان بدون اگاهی از موقعیت جغرافیای , میزان قدرت دشمن- تعداد نفرات و تجهیزات و...... همین طور کور کورانه به سمت دشمن حمله کرد . مشخص است این حمله موفق نمیباشد . حمله به شبکه هم به مانند صحنه جنگ میباشد


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:56 ] [ ناهید رکوعی ]

1.هند کشف کرد که هیچ کس نمیتواند فولدری به نام CON را درهیچ قسمتی از کامپیوتر ایجاد کند. این چیزی خیلی عجیب... و باور نکردنی است.درمایکروسافت ، کل تیم نمی توانند پاسخ چنین اتفاقی را بدهند!!همین حالا امتحان کنید، فولدری به نام CON را نمیتوانید ذخیره کنید.

2.یک فایل txt یا notepad خالی باز کنید (روی Desktop کلیک راست کنید و
 text document را انتخاب کنید )،سپس متن Bush hid the facts را تایپ کرده و آنرا ذخیره کنید.پنجره را بسته و دوباره باز کنید.شکلی عجیب خواهید دید!!
3.موضوعی جالب و باور نکردنی که توسط برزیلیها کشف شد.
مایکروسافت ورد را باز کرده و عبارت 
(rand (200, 99= را تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید و سپس مشاهده کنید!

 

[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:46 ] [ ناهید رکوعی ]
شما هم حتما تا بحال با انواع و اقسام گدا برخورد کردین ... تصاویر زیر به شما کمک میکنه تا بتونید ورژن های مختلف این حرفه حساس را بیاد بیاورید
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:7 ] [ ناهید رکوعی ]

سوسک و تعاریف مختلف دانشجویان از آن

*دانشجوی حقوق :
با اینکه همیشه شاهد اعمال دانشجویان است ولی هیچوقت و در هیچ دادگاهی علیه آنان شهادت نمی دهد !

*دانشجوی جغرافیا :
مکان ، آب و هوا و شرایط محیطی در او تاثیری ندارد چون او همه جا هست !

*دانشجوی مهندسی :
شجاعتش برایم قابل تحسین است چون ماکت هر پل یا ساختمانی را که می سازم بدون توجه به احتمال تخریب آن ، به رویش می رود و افتتاحش می کند !

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ] [ 16:46 ] [ ناهید رکوعی ]

ابر داده: مفاهیم و كار برد ها
 
 گسترش فراینده منابع اطلاعاتی در قالب های الكترونیكی با لاخص در محیط اینترنت چالش های جدیدی را فراروی كتابداران و فهرستنوسان برای سازماندهی و دسترس پذیر سازی این منابع قرار داده است.

اقدامات متعددی در این زمینه صورت گرفته است كه گرایش به استفاده از ابزار نوینی تحت عنوان ابر داده یكی از این موارد می باشد. ابر داده در تعریفی ساده به داده ها و اطلاعاتی در باره منابع اطلاعاتی اطلاق می شود....

 
 
 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ] [ 16:41 ] [ ناهید رکوعی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ خود خوش آمديد. اين بلاگ صرفا جهت مطالب و مقالات درسهاي ارائه شده درباره فناوري اطلاعات و رايانه ميباشد. انشاا.. بتواند مورد استفاده دوستان قرار گيرد.
لینک های مفید 2
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 26521
تعداد مطالب : 46
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1


Alternative content